Research en photoshoppen

vrachtverkeer
Ik moet bouwplaten van vrachtwagens, en vooral trekkers vinden, die ik kan personaliseren. Ik kan redelijk overweg met Paint Shop Pro, dus dat photoshoppen moet wel lukken. Er zijn veel bouwplaten van trucks te vinden op internet, maar veel hebben een kleine schaal (1:50) en bestaan uit veel onderdelen (een truck van nog geen 10 cm bestaat uit meer dan 70 onderdelen).

Op de website van DAF vind ik een aantal mooie bouwplaten. Deze zijn eenvoudig, maar te klein naar mijn zin en lastig te photoshoppen. Ik moet dus een combinatie maken van de eenvoud van de DAF-bouwplaten en de detailerring van andere bouwplaten, en dat op een voldoende grote schaal.  Dat wordt dus knippen en plakken, vergroten en kopieren.

Maar met welke truck moet ik beginnen? Op de weg zie ik veel DAF’s, maar ook Volvo’s, M.A.N. en Iveco’s. Tijd voor research. Ook hier is internet een goede bron. De website van BOVAG geeft veel informatie over de verkoopaantallen en registraties van vrachtwagens per merk. DAF is koploper, met daarna Volvo en Mercedes.

Ik begin met een template voor een DAF XF.

wp_daf_xf_template_development

Geef een reactie

